Design by: LucidWebs.nl ©2002-3

PINDOS, METEOREN EN OLYMPOS

Op deze pagina vind je het verslag van de reis naar Griekenland die ik met Anders Reizen heb gemaakt, compleet met foto's, kaarten en links naar andere pagina's. Veel plezier.
17/7/02 Tweede dag op de Olympos

Vandaag viel inderdaad mee. Eerst een stukje hetzelfde pad als gisteren omhoog en toen een heel eind vrijwel horizontaal langs de bergflank. We zijn naar de volgende berghut geweest, alwaar we een hele tijd in het zonnetje gezeten hebben. Van daar was het maar een klein stukje omhoog naar de Profitis Elias, een van de andere toppen. Mooi uitzicht en heel grappig: van stapelstenen heeft men er een kerkje/kapelletje, compleet met iconen en kaarsen. Die hebben we opnieuw aangestoken en zijn toen weer terug naar beneden gegaan.

Nele was bij de hut gebleven en toen we weer terug waren en gingen eten bleek ze zich steeds slechter te voelen, misselijk enzo. De man van de berghut heeft haar een injectie met het een of ander gegeven en zuurstof. Daarna heeft ze een tijdje geslapen en terwijl zij rustte zijn wij op en neer naar de volgende hut (vlakbij) en nog twee dichtbij gelegen toppen geweest. Tom, Bregt, Eddy en Lut gingen ondertussen de Mytikas van de andere kant beklimmen. Ze hadden zich eerst vergist en zaten toen op de Stefani, daarna zijn we opnieuw omhoog gegaan, de Mytikas op uiteindelijk.

De rest van de groep, waaronder ik dus, hebben nog even van het uitzicht genoten en in de zon gezeten en zijn toen heel langzaam afgedaald naar onze hut.

Leona was boven van een hek gevallen en had haar rug en been geschaafd. Haar rugzak en die van Nele hebben we toen maar bij de onze ingepropt.

Gelukkig ging het afdalen toch goed. Alleen had ik onderweg (voor het eerst deze vakantie) last van een veel te laag bloedsuikergehalte, dus duizelig etc. Niet handig op een berg. Ik heb onderweg iets gegeten, maar echt beter werd het niet. Gelukkig waren we inmiddels bijna bij de hut. Dirk was vast vooruit gelopen om een bord soep voor me te bestellen, dus dat stond op me te wachten toen ik beneden kwam,. Daarna heb ik ook nog een enorm stuk watermeloen gehad en toen ging het wel weer.

Daarna me een beetje halfslachtig gewassen en schone kleren aangetrokken en compeed op mijn blaren geplakt. Om kwart over zeven gegeten en nu zitten we nog wat na. Er is alleen helemaal niks te doen en kaarten is verboden, dus we vervelen ons te pletter. Er is inmiddels een ploeg Amerikanen gearriveerd en die maken met z'n vijven meer herrie dan wij met veertien...

Morgen om half 8 ontbijten en dan afdalen naar Litochoro. Dat is een behoorlijk eind (uur of 6 lopen schatten we), maar wel allemaal naar beneden en niet te steil. En de laatste wandeling van deze vakantie!! Het was erg leuk, maar nu zijn we allemaal wel 'uitgewandeld'.

Morgenavond mag ik proberen alles weer in die ene rugzak te proppen, dat gaat vrees ik niet lukken! Maar goed, dat zie ik morgen wel.