Design by: LucidWebs.nl ©2002-3

PINDOS, METEOREN EN OLYMPOS

Op deze pagina vind je het verslag van de reis naar Griekenland die ik met Anders Reizen heb gemaakt, compleet met foto's, kaarten en links naar andere pagina's. Veel plezier.
18/7/02 Van Olympos naar Litochoro en
19/7/02 Van Litochoro naar huis

Vandaag naar huis! Gisteren heb ik geen tijd gehad om te schrijven, dus ik zal nu nog even vertellen wat ik beleefd heb.

Gisteren na het ontbijt hebben we onze spullen ingepakt (wat we meehadden naar de berghut) en zijn om 9 uur begonnen aan de afdaling naar Litochoro. Van 2100 meter naar 300 meter is een heel eind! Met anderhalf uur waren we al in Prionia, op 11 meter, vanwaar we drie dagen eerder gestart waren. Helaas ging de rest van de tocht niet zo vlot, we waren ergens verkeerd gelopen en hadden dat pas in de gaten toen we een half uur geklommen hadden, terug dus.

Het was een prachtige tocht, door een hele diepe kloof, langs het water richting de zee. Wel moesten we steeds aan een kant van het water afdalen, oversteken en aan de andere kant weer omhoog. Het weer werkte wel mooi mee, het was bewolkt. Gelukkig maar, anders was het ondraaglijk heet geweest.

Onderweg hebben we een paar keer gepauzeerd om te eten en water bij te vullen (gewoon uit een riviertje!). Om 17 uur waren we eindelijk in Litochoro en zijn op het eerste terras dat we tegenkwamen neergeplofd.

Na ons vochtgehalte weer wat op peil gebracht te hebben, zijn we naar het hotel gegaan. We voelden ons ontzettend vies, dus de douche was zalig! Mijn washandje was daarna zo smerig dat ik hem direkt in de vuilnisbak gegooid heb, die was echt nooit meer schoon geworden!

Daarna alle bagage ingepakt (het paste nu weer makkelijk) en gaan eten (gevulde tomaten en vis uit de oven). Na het eten hebben we nog wat nagepraat en gedronken, maar zijn op tijd gaan slapen (22.30), omdat we er vanmorgen heel vroeg uit moesten.

Om 4 uur ging de wekker en om half 5 zaten we in de bus naar Thessaloniki. We waren daar precies op tijd (6 uur), want om 7 uur ging onze vlucht naar Athene. Dat was een erg korte vlucht, om 7.55 waren we er al. Onze bagage werd meteen doorgestuurd naar Brussel, dus daar hoefden we niet naar om te kijken. Nog eventjes op de luchthaven rondgekeken en een broodje gekocht (niet ontbijten bevalt mij namelijk erg slecht, ik was helemaal duizelig...), waarna ik me weer een stuk beter voelde. De vlucht naar Brussel ging om 9 uur, dus geen lange wachttijd.

Ik zit nu dus hoog in de lucht, uit te kijken over de zee en de eilanden. Als het goed is zijn we om 11.45 in Brussel. Vorlopig ga ik er maar van uit dat ik de trein van 14 uur neem en dus om 19 uur weer in Groningen ben, heel misschien en uur eerder. Een aantal mensen moet ook naar station noord, dus dat stukje kunnen we nog samen reizen en dan begint voor mij nog een lange treinreis.

Ik heb me prima vermaakt, maar nu ben ik ook wel weer blij om naar huis te gaan.

Er zijn inmiddels plannen voor een reunie en ik heb beloofd dat ik dit verslag op internet zet. (Bij deze dus)